Rozpor Konceptu Územního plánu hl.m.Prahy se schválenou změnou ÚP Z1344/00 a s aktuální Platnou závaznou částí Územního plánu??

26.11.2009 00:56

Nový úsek metra v rozsahu Dejvická – Letiště Ruzyně je údajně předmětem urychlené změny Územního plánu č. Z1344/00 ze závěru roku 2008 (které však nemůže být předloženo, neboť dle pracovnice MČP6 je prý u Správního soudu). V územním rozhodnutí na umístění stavby (z března 2009) se dle dostupných informací objevil projekt v závažně nedostatečné podobě, který je nejen v rozporu se Zásadami pro projektování a výstavbu pražského metra, ale i s principy územního i dopravního plánování, s mírou vynaložených investic na stavbu podzemní dráhy i s řadou podmínek, za jejichž splnění je možné projekt spolufinancovat z fondů EU. Odvolání proti územnímu rozhodnutí byla údajně zamítnuta jen částečně, ovšem v důsledku byl jenom mírně upraven seznam pozemků stavby a rozhodnutí je údajně jinak povrzeno.

Je však s podivem, že tato trasa POD věžovými obytnými domy na Evropské 673-677 je uvedena teprve pouze jako "návrh" (červená linka v růžovém poli) v "Konceptu Územního plánu hl.m.Prahy"  https://wgp.urm.cz/kup/, který je aktuálně v období od 2.11.2009 do 9.12.2009 ve stádiu, kdy je možné podávat stanoviska, přípomínky a námitky k tomuto konceptu ÚP https://www.uppraha.cz/textova-cast-upPodle výsledků projednání bude v letech 2010-2011 vypracován návrh Územního plánu, zohledňující výsledky projednání a doporučené varianty. Nový územní plán by mohl vstoupit v platnost teprve v roce 2012.

Vysvětlení, že koncept ÚP byl vypracován před změnou ÚP č.Z1344/00 a tudíž jej ještě neobsahuje, nepovažujeme za věrohodné, neboť tato změna není ani obsažena v provedených úpravách ÚP za rok 2008 ani 2009 - viz: magistrat.praha-mesto.cz/Uzemni-planovani-a-rozvoj/Uzemni-plan, ani v přiloženém výkresu "Platná závazná část Územního plánu sídelního útvaru hl.m.Prahy po vydání změny Z 1344/00 dne 18.9.2008" a zahrnující změny Z1000/00, vydané usnesením č. 20/70 Zastupitelstva hl. m. Prahy (ZHMP) dne 22.10.2009 s účinností od 12.11.2009, kde však je prodloužení trasy metra "A" vedeno MIMO věžové obytné domy na Evropské 673-677.

 

Zde je však odkaz na grafickou část schválené změny Z1344/00, kde je schválená trasa metra vedena MIMO věžové obytné věžové domy na Evropské včetně porovnání zpracovaného Projekt, který neodpovídá této schválené změně, ale teprve navrženému Konceptu Územního plánu :  Změna ÚP Z1344_00 grafická část www.doc (1,4 MB)

 

 

Aktuální platná závazná část Územního plánu sídelního útvaru hl.m.Prahy po vydání změny Z 1344/00 dne 18.9.2008:

Zdroj: wgp.urm.cz/tms/internet/vykresy_up/index.php?client_type=gis_hr1&strange_opener=0&client_lang=cz_win

 

KONCEPT Územního plánu hl.m. Prahy:

 Zdroj: https://wgp.urm.cz/kup/

  

                                                        D e t a i l     r o z p o r u : 

            Koncept ÚP hl.m.Prahy                                                   Platná závazná část ÚP !!!

      

 

Není zcela zřejmé,

1) proč návrh konceptu Územního plánu hl.m.Prahy neodpovídá schválené změně Z1344/00? 

2) proč zpracovaný projekt nevychází z platné závazné části Územního plánu a neodpovídá schválené změně Z1344/00?

3) proč bylo vydáno územní rozhodnutí, které neodpovídá schválené změně Územního plánu?

Pokud budou prokázány výše uvedené skutečnosti, pak bylo nepochybně vydáno stavební povolení na základě územního rozhodnutí, které neodpovídá schválené změně Územního plánu.  Vypadá to, jako by bylo snahou tento zjištěný stav legalizovat v rámci schválení Konceptu Územního plánu hl.m Prahy, ke kterému je stále ještě možné do 9.12.2009 podávat stanoviska, připomínky a námitky. Mohlo by se zdát, že je snahou, aby se veřejnost o této nesrovnalosti nedozvěděla, ale Občanské sdružení Červený Vrch stihlo podat v řádném termínu připomínku ke Konceptu ÚP a SVJ, BD včetně jednotlivých vlastníků podalo ve stanovené lhůtě námitku k tomuto Konceptu s odůvodněním, že není v souladu s již schválenou změnou Z1344/00.

OSČV se nepodařilo zjistit co bylo důvodem změny trasy během pouhých pěti měsíců od doby schválené změny Z1344/00 (která nabyla účinnosti v říjnu 2008) do územního rozhodnutí v březnu 2009, proř již změněná trasa jak je uvedena v územním rozhodnutí nebyla rovnou takto schválena změnou Z1344/00 pár měsíců před vydáním ÚR.

Z výše uvedených důvodů bude podán podnět k přezkumu vydaného územního rozhodnutí, včetně další relevantních kroků za účelem ozřejmění této situace.

 Odvolání proti územnímuz rozhodnutí č.j. MCP6 021033/2009 spis.znN.: SZ MCP6 080886/2008/OV/Krá ze dne 31.3.2009:

www.praha7.cz/9715_UMC-Praha-6-Odbor-vystavby-VYZVA-VYJADRENI-K-PODANEMU-ODVOLANI-prodlouzeni-Metra-A-Dejvicka-Motol?Css=yes

 

 

Oznámení o zahájení stavebního řízení bylo provedeno veřejnou vyhláškou jako liniová stavba:

Stavebník, Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. se sídlem Sokolovská 217/42, Praha 9, IČ 00005886, v řízení zastoupený na základě mandátní smlouvy a plné moci společností Inženýring dopravních staveb, a.s., Na Moráni 3/360, Praha 2, IČ 27923673, požádal dne 20.07.2009 o vydání stavebního povolení pro stavbu dráhy a pozemních komunikací: “Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická“ – provozní úsek V.A – Dejvická (mimo) – Motol
a do dvou měsíců byla již vydána stavební povolení:

"Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická" -provozní úsek V.A - Dejvická (mimo)-Motol (pro stavbu dráhy a stavbu pozemních komunikací)
"Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická" - provozní úsek V.A - Dejvická (mimo) - Motol - stav. povolení pro stavbu inž. sítí, SSZ a souvisejících objektů

proti kterým byla podána odvolání: https://magistrat.praha-mesto.cz/path/aplikace/Vyrozumění%20o%20odvolání.pdf?apl=uredni_deska&ids=3151

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.