Články v médiích ohledně šlendriánských úspor, které se prodraží a ze kterých vyplývá, že v novém úseku metra se může jezdit jen za pěkného počasí, v dobré fyzické kondici, bez zavazadel a nejlépe v plavkách....
"Důvodem absence eskalátorů ve stanici Veleslavín byla prý snaha o co nejnižší náklady na stavbu při výběrovém řízení v roce 2009."
Budeme urychleně hledat nejlepší řešení současného nevyhovujícího stavu,“ řekl náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Takže teprve po pompézním otevření se zjistilo, že páteřní stanice bez eskalátoru je nevyhovující..... a bude se hledat řešení, které jako dodatečná úprava zajisté vyjde daňové poplatníky mnohem dráž.... přesně, dle scénáře, který se musel od počátku předpokládat: "Chybějící eskalátor z vestibulu k autobusovému terminálu chce město nechat vybudovat dodatečně. Důvodem jeho absence byla prý snaha o co nejnižší náklady na stavbu při výběrovém řízení v roce 2009.", což se však jeví jako absurdní nesmysl, neboť na vizualizaci Metroprojektu z roku 2010 jsou z podpovrchového vestibulu na povrch tyto eskalátory zcela jasně a zřetelně uvedené: https://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/V-VIIA.htm
FOTO: https://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/VE3.jpg
https://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/VE2.jpg
https://www.novinky.cz/domaci/366244-novy-usek-metra-a-je-v-provozu-stanice-byly-plne-lidi.html
FOTO:
https://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=15040740458
https://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=15040740471
Stanici Nádraží Veleslavín „proslavily” chybějící eskalátory nahrazené mladými nosiči kufrů, pozadu ale nezůstává ani Bořislavka:
FOTO:
Vyjádření OSČV jako reakce na mediální zprávy ohledně propadu na Evropské ulici
Č L Á N K Y V M É D I Í C H OHLEDNĚ PROPADU PODLOŽÍ:
Na Evropské ulici hrozí další propady silnice Článek www.tn.nova.cz 12.7.2012
Na Evropské ulici v Praze hrozí další propady Článek www.rozhlas.cz 12.7.2012
Kdo může za kráter na Evropské? Metrostav vinu odmítá Článek tn.nova.cz 9.7.2012
V místě, kde se razí tunel metra, se propadla silnice. Metrostav tvrdí, že za to nemůže Článek www.zpravy.ihned.cz 8.7.2012
V pražských Dejvicích se propadla vozovka, kráter zabírá dva jízdní pruhy Článek www.novinky.cz 8.7.2012
Propad vozovky na Evropské způsobily kaverny - metro je v tom nevinně Článek www.novinky.cz 9.7.2012
Zpráva ombudsmana ze dne 20.6.2011 o aktuální situaci
Zpráva ombudsmana ze dne 7.3.2011 o aktuální situaci
ve věci stavby prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická přes stanici Petřiny do stanice Motol
Závěrečná zpráva o šetření veřejného ochránce práv ze dne 30.11.2010 + Průvodní dopis + Příloha
ve věci stavby prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická přes stanici Petřiny do stanice Motol
Zpráva o šetření veřejného ochránce práv ze dne 1.10.2010
ve věci stavby prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická přes stanici Petřiny do stanice Motol
Doplňující informace Veřejnému ochránci práv 14. 07. 2010
Dopis Veřejnému ochránci práv 07. 07. 2010 v souvislosti s dalším propadem půdy při stavbě tunelu Blanka
Dopis Veřejnému ochránci práv 11. 06. 2010
Odpověď Veřejného ochránce práv 09. 06. 2010
Odpověď Veřejného ochránce práv 26. 04. 2010
Dopis Veřejnému ochránci práv 12. 04. 2010
Č L Á N K Y V M É D I Í C H :
Metro A nesmí vést pod věžáky, zastal se ombudsman lidí z Červeného vrchu Článek www.idnes.cz 14.12.2010
Ombudsman se zastal obyvatel Červeného vrchu kvůli prodloužení metra A Český rozhlas 6.12.2010
Ombudsman se ve sporu o metro zastal Pražanů Článek Lidové noviny 6.12.2010
Ombudsman chce obnovit územní i stavební řízení ohledně prodloužení linky A pražského metra Článek eStav.cz 6.12.2010
Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro Článek Stavební Klub 6.12.2010
Ombudsman chce obnovit územní i stavební řízení ohledně prodloužení linky A pražského metra Článek AktuálníZprávy.cz 6.12.2010
Ombudsman žaluje metro A Článek Pražský deník 5.12.2010
Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro Článek deník.cz 5.12.2010
Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro Článek Praha aktuálně 5.12.2010
Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro Článek Týden.cz 5.12.2010
Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro Článek onlineDNES.cz 5.12.2010
Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro Článek Časopis stavebnictví 5.12.2010
Varvařovský se zastal Pražanů Článek Parlamentní listy 5.12.2010
Pražané: Metro pod naším domem se může propadnout jako Blanka Článek Finanční noviny 5.12.2010
Ombudsman se postavil proti stavbě metra Článek Parlamentní listy 4.12.2010
Ombudsman chce zastavit stavbu metra A, aby nepadaly domy Článek Eurozprávy 4.12.2010
Ombudsman chce zastavit stavbu metra, aby nepadaly domy Článek Hospodářské noviny 3.12.2010
Ombudsman odmítl postup pražského magistrátu při stavbě metra Článek Deník Referendum 30.11.2010
"Úřady selhaly, řekl ombudsman. Stavbě metra pod činžákem to ale nezabrání" Článek Hospodářské noviny 29.11.2010
"Ražba metra A je v ohrožení" Článek Pražský deník 24.11.2010
Lidé mají obavy z ražby dalšího tunelu Článek Pražský deník 12.11.2010
"Naplánovali trasu metra. Pak zjistili, že je tam obří stoka. Teď se má "kutat" pod činžáky" Článek Hospodářské noviny 1.9.2010
"Stavba trasy metra A stále děsí Červený Vrch" Článek denik.cz 12.8.2010
"Lidé se obávají propadu domů nad trasou A" Článek Pražský deník 29.7.2010
"Nechceme pod domy metro, hrozí propad, bouří se lidé z Červeného vrchu" Článek www.idnes.cz 23.7.2010
Rozhodnutí MHMP k odvolání ze dne 21.02.2011
Výzva: Vyjádření k podanému odvolání: Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická ze dne 3.12.2010
Odvolání OSČV proti rozhodnutí o změně ÚR ze dne 18.11.2010
Rozhodnutí o změně územního rozhodnutí ze dne 5.11.2010
Oznámení o zahájení řízení změny územního rozhodnutí - opakované
Oznámení o zahájení řízení změny územního rozhodnutí!!!- nedostatečné vyvěšení oznámení o záměru dle stavebního zákona i prováděcí vyhlášky - nebyl splněn požadavek §87 odst.2) specifikovaný §8 prováděcí vyhl. 503/2006 Sb.
Změna má spočívat v úpravě části projektu vyvolávající rozšíření výčtu pozemků, na nichž se stavba umisťuje o pozemky parc. č. 3815, 3799, 3800, 3801, 3477/326, 3477/180, 2557/182, 2557/181, 3477/34, 3477/195, 3770/1 v katastrálním území Břevnov, parc. č. 4073/1, 1230, 1231/1 v katastrálním území Dejvice, parc. č. 373/1 v katastrálním území Motol, parc. č. 180/4, 473/66, 178/1 v katastrálním území Veleslavín, parc. č. 1326/2, 1281/84, 1281/215, 1281/214, 1281/539 v katastrálním území Vokovice.
28.7.2010 - Usnesení č. 3705 Rady MČ Prahy 6 k materiálu OSČV
21.7.2010 - Materiál OSČV pro Radu MČ Praha 6 se žádostí o projednání na nejbližším jednání + grafická příloha
Důkaz o nepravdivém tvrzení ing.Krumla, že zóna aktivního sesuvu není v lokalitě Červený Vrch - viz str. 6 zápisu
Zápis z jednání Výboru dopravy Zastupitelstva hl.m. Prahy konaného 9.9. 2010
16.7.2010 -Materiál OSČV pro Výbor dopravy ZHMP se žádostí o projednání na nejbližším jednání + grafická příloha
Přiznání odchýlení trasy oproti Územnímu plánu - Časopis Šestka únor 2010
Komentáře k citacím článku: https://www.sestka.cz/index.php?clanek=2537
"Podle projektanta byla trasa v územním plánu skutečně mimo půdorys, z dokumentace pro územní rozhodnutí vyplynulo, že je optimální ji vést takto." - Nikdo však nebyl a není schopen zodpovědět dotaz, PROČ došlo k odklonu trasy z bezpečné zóny mimo zástavbu přímo pod obytné věžové domy a co je na tomto vysoce rizikovém počinu tak OPTIMÁLNÍHO!
"Domy by stavba neměla ovlivnit,“ sdělil obyvatelům domů David Krása" - To BY snad mělo být u každé stavby samozřejmostí, ale přesto si ředitel Metroprojektu ponechává raději zadní vrátka, neboť NELZE tvrdit přesvědčivě, že "domy stavba neovlivní". Toto svévolné odklonění trasy projektu od schválené trasy v územním plánu je naprosto zbytečným riskováním životy i majetkem nemalého rozsahu, který BY možná nemusel, ale také BY mohl nastat.
„Máme seriózní geologický průzkum i hydrogeologický průzkum, podklady o odvodňovacích štolách, víme, co děláme,“ ujistil shromáždění zástupce z Inženýringu dopravních staveb J. Svoboda." - Proč tedy nikdy nikdo tyto podklady doposud nepředložil a to nejen na základě písemných apelací, ale ani na jednáních např. na Metroprojektu, kdy byl konkrétně i p. Svoboda přítomen a zástupci občanského sdružení Červený Vrch nejen o tyto podklady žádáli. S ohledem na naše připomínky, uplatněné nejen již v průběhu jednání na Metroprojektu, ale též mnohokrát písemně, týkající se poddolovaného podloží, které mj. vychází z ”Doprovodné části dokumentace” jsme opakovaně žádali o sdělení, zda již byl proveden doporučený historický průzkum, který by vyloučil kolizi tunelu se starým báňským dílem, případně o zaslání tohoto průzkumu nebo sdělení, kdy a kde je možné se s ním seznámit - požadavek zůstává stále bez jakékoliv odpovědi, což nás pouze utvrzuje v tom, že žádný takový průzkum proveden nebyl. Projektant považuje zřejmě provedení průzkumu za zbytečné, když písemně sděluje, že drenáže jsou nikoliv na základě provedeného průzkumu, ale dle jeho „názoru“ „mimo ovlivnění nebo ohrožení ražbou tunelů“. Co se týče upozornění ohledně propadání kanalizačních šachet, je projektant opět pouze jen „toho názoru“, že šachty nejsou vodotěsné a v jejich okolí dochází k vymýlání půdy do šachet a tím k poklesům. Tento přístup ani vyvozené závěry nepovažujeme za hodnověrné a dostatečné v rámci stavby takového rozsahu s takovým množstvím rizik, navíc byla-li trasa změněna nepochopitelně pod obytné výškové domy, tak bychom naopak předpokládali dodatečné průzkumy a zvýšení bezpečnosti stavby.
Sdělení MHMP ze dne 22.2.2010 - odpověď na podnět OSČV
Podnět OSČV k přezkoumání rozhodnutí mimo odvolací řízení z 23.12.2009
Zajímavé zjištění OS Červený Vrch!!!
Na základě usilovného pátrání příčiny a důvodu změny trasy v projektu oproti schválené změně Územního plánu Z1344/00 se podařilo zjistit, že:
- ve schváleném Územním rozhodnutí neodpovídá grafická část části textové v oblasti Červeného Vrchu, neboť v grafické části je trasa vedena POD věžovými obytnými domy, kdežto v textové části NEJSOU ve výčtu pozemků určených pro stavbu pozemky pod těmito objekty obsaženy (viz příloha DÚR str 1+2.pdf (331,4 kB)). Domníváme se tudíž, že Územní rozhodnutí je v textové části v souladu se schválenou změnou ÚP Z1344/00 a aktuální závaznou částí platného Územního plánu, avšak projektová dokumentace NENÍ s platným Územním plánem v souladu! Na základě tohoto zjištění podalo OSČV dne 23.12.2009 "podnět k přezkoumání mimo odvolací řízení" - (kliknutím na "podnět..." se Vám zobrazí dokument v plném znění).
Stále však ještě netušíme a nikdo nám doposud není schopen podat vysvětlení na čí popud a z jakého důvodu došlo k vyprojektování trasy v jiném dopravním koridoru, než který je závazný v Územním plánu, (podle stavebního zákona jsou de facto všechny funkční plochy dopravy koridory díky své povaze - viz §2, kde je " koridorem plocha vymezená pro umístění vedení dopravní a technické infrastruktury nebo opatření nestavební povahy").,
Navíc jeho svévolným přesunutím z bezpečné do rizikové zóny je hazardováno se životy i majetkem, což potvrdil i znalecký posudek, zpracovaný Kloknerovým ústavem ČVUT, jehož závěr, že "stavební činnost při výstavbě metra může způsobit pokles či náklon předmětných domů (pozn. jedná se o domy v odkloněné trase) v důsledku dynamických účinků vyvolaných ražbou tunelu a trhacími pracemi",
OS Červený Vrch navíc považuje Územní rozhodnutí, vydané odborem výstavby Praha 6 za NEPLATNÉ vzhledem k tomu, že jsme přesvdčení, že tento stavební odbor zcela evidentně pochybyl, když vydal Územní rozhodnutí BEZ stanoviska OÚP MHMP, ale pouze s jeho vyjádřením (navíc zpracovaným 2 roky předtím, než vůbec byla schválena změna Z1344/00, která teprve zanesla prodloužení trasy metra A do Územního plánu, t.j. ani se nemohlo jednat o stanovisko k podkladům, na základě kterých bylo vydáno Územní rozhodnutí!), což je v rozporu se stavebním zákonem §6 odst.e), tudíž Územní rozhodnutí považujeme za neplatně vydané, na což poukazujeme ve všech našich stížnostech.
Podle § 6 ods. e) stavebního zákona, je totiž NUTNÉ pro územní rozhodnutí stanovisko dotčeného orgánu a pro územní řízení pro Prahu je dotčeným orgánem úřad územního plánování (odbor územního plánu MHMP). Stanovisko je tutdíž třeba ze zákona! Přesto MČ Praha 6 ignoruje tuto zákonou povinnost a dle svého písemného sdělení dokonce s arogancí tvrdí, že "stanovisko OÚP MHMP pro nás nebylo směrodatné, bylo nadbytečné a žádný předpis nám neukládá si ho opatřovat", což nelze chápat jinak, než pohrdáním zákony, neboť neznalost konkrétně stavebního zákona nelze zrovna u stavebního odboru dost dobře předpokládat!
Otázkou zůstává, zda se jedná o omyl, zanedbání nebo úmysl. Věříme však, že se nám za asistence médií podaří vrátit trasu metra mimo obytné výškové objekty tam, kde již byla změnou územního plánu schválena a konečně přimět stavební odbor MČ Praha 6 konat v souladu se stavebním zákonem!
Novinky
Původní záměr prodloužení trasy metra A Dejvická - Letiště Ruzyně
26.11.2009 00:59———
Přehršel stále se měnících variant vedení trasy
26.11.2009 00:58———
Aktuální nákres plánované trasy metra "A" Dejvická - Motol
26.11.2009 00:57———
Rozpor Konceptu Územního plánu hl.m.Prahy se schválenou změnou ÚP Z1344/00 a s aktuální Platnou závaznou částí Územního plánu??
26.11.2009 00:56———
Výřez základní geologické mapy 1:25000, List 12-243 Praha-sever
26.11.2009 00:00———
Upozorňující dopis Občanského sdružení Červený Vrch
26.11.2009 00:00———
Vysvětlení aktivity OSČV v této záležitosti
26.11.2009 00:00———
Odkaz na zajímavé diskusní příspěvky ohledně stavby metra "A" Dejvická - Motol
26.11.2009 00:00———
Odkaz na podklady Metroprojektu: Prodloužení trasy A pražského metra o V. provozní úsek
26.11.2009 00:00———
Korespondence společenství vlastníků a bytových družstev
26.11.2009 00:00———