Články v médiích ohledně šlendriánských úspor, které se prodraží a ze kterých vyplývá, že v novém úseku metra se může jezdit jen za pěkného počasí, v dobré fyzické kondici, bez zavazadel a nejlépe v plavkách....

"Důvodem absence eskalátorů ve stanici Veleslavín byla prý snaha o co nejnižší náklady na stavbu při výběrovém řízení v roce 2009."

Budeme urychleně hledat nejlepší řešení současného nevyhovujícího stavu,“ řekl náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Takže teprve po pompézním otevření se zjistilo, že páteřní stanice bez eskalátoru je nevyhovující.....  a bude se hledat řešení, které jako dodatečná úprava zajisté vyjde daňové poplatníky mnohem dráž.... přesně, dle scénáře, který se musel od počátku předpokládat: "Chybějící eskalátor z vestibulu k autobusovému terminálu chce město nechat vybudovat dodatečně. Důvodem jeho absence byla prý snaha o co nejnižší náklady na stavbu při výběrovém řízení v roce 2009.", což se však jeví jako absurdní nesmysl, neboť na vizualizaci Metroprojektu z roku 2010 jsou z podpovrchového vestibulu na povrch tyto eskalátory zcela jasně a zřetelně uvedené: https://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/V-VIIA.htm

FOTO: https://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/VE3.jpg

https://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/VE2.jpg

 

https://www.metro.cz/nova-stanice-metra-nema-eskalator-politici-vymysleji-co-s-tim-pur-/co-se-deje.aspx?c=A150403_150321_co-se-deje_jsk

https://www.novinky.cz/domaci/366138-praha-napravuje-mistrovsky-kousek-dopravniho-podniku-na-veleslavine-chce-eskalator.html

https://www.novinky.cz/domaci/366138-praha-napravuje-mistrovsky-kousek-dopravniho-podniku-na-veleslavine-chce-eskalator.html

https://www.novinky.cz/domaci/366337-dvaatricet-schodu-devet-hodin-prace-portyri-se-s-kufry-z-metra-nezastavi.html

https://www.novinky.cz/domaci/366260-lidem-se-nove-stanice-metra-libi-eskalatory-na-veleslavine-ale-budou-chybet.html

https://www.novinky.cz/domaci/366244-novy-usek-metra-a-je-v-provozu-stanice-byly-plne-lidi.html

FOTO:

https://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=15040740458

https://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=15040740471

 

Stanici Nádraží Veleslavín „proslavily” chybějící eskalátory nahrazené mladými nosiči kufrů, pozadu ale nezůstává ani Bořislavka:

https://www.novinky.cz/domaci/367812-v-nove-stanici-metra-a-borislavka-nejezdi-vytahy-muze-za-to-vitr.html

https://www.metro.cz/prsi-honem-vytirat-vstupu-do-metra-na-borislavce-chybi-strecha-pvn-/co-se-deje.aspx?c=A150406_165426_co-se-deje_rab

https://www.novinky.cz/domaci/366586-na-nove-stanici-metra-borislavka-nenechali-architekti-nit-suchou.html

FOTO:

https://www.metro.cz/foto.aspx?r=co-se-deje&c=A150406_165426_co-se-deje_rab&foto=RAB5a6385_520604201548C2D1FF9A05B1EA7DDF6B69DF.jpg

https://www.metro.cz/foto.aspx?r=co-se-deje&c=A150406_165426_co-se-deje_rab&foto=RAB5a6384_3506042015C75D49F19B46809DD0351E1990.jpg

 

Vyjádření OSČV jako reakce na mediální zprávy ohledně propadu na Evropské ulici 

vyjádření OSČV.pdf (597,1 kB)

Č L Á N K Y    V    M É D I Í C H   OHLEDNĚ  PROPADU  PODLOŽÍ:

 

Na Evropské ulici hrozí další propady silnice                                  Článek www.tn.nova.cz 12.7.2012

Na Evropské ulici v Praze hrozí další propady                      Článek www.rozhlas.cz 12.7.2012

 

Kdo může za kráter na Evropské? Metrostav vinu odmítá                   Článek  tn.nova.cz 9.7.2012

V místě, kde se razí tunel metra, se propadla silnice. Metrostav tvrdí, že za to nemůže         Článek www.zpravy.ihned.cz 8.7.2012

V pražských Dejvicích se propadla vozovka, kráter zabírá dva jízdní pruhy                            Článek  www.novinky.cz 8.7.2012

Propad vozovky na Evropské způsobily kaverny - metro je v tom nevinně                                  Článek www.novinky.cz 9.7.2012

 

Zpráva ombudsmana ze dne 20.6.2011 o aktuální situaci

Zpráva ombudsmana ze dne 7.3.2011 o aktuální situaci

ve věci stavby prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická přes stanici Petřiny do stanice Motol

Závěrečná zpráva o šetření veřejného ochránce práv ze dne 30.11.2010           +    Průvodní dopis       +     Příloha

ve věci stavby prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická přes stanici Petřiny do stanice Motol

Zpráva o šetření veřejného ochránce práv ze dne 1.10.2010

ve věci stavby prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická přes stanici Petřiny do stanice Motol

Č L Á N K Y    V    M É D I Í C H :

Metro A nesmí vést pod věžáky, zastal se ombudsman lidí z Červeného vrchu         Článek www.idnes.cz 14.12.2010


Metro A nesmí vést pod věžáky, zastal se ombudsman lidí z Červeného vrchu

Zdroj:

Ombudsman se zastal obyvatel Červeného vrchu kvůli prodloužení metra A     Český rozhlas 6.12.2010

Ombudsman se ve sporu o metro zastal Pražanů                                                Článek Lidové noviny 6.12.2010

Ombudsman chce obnovit územní i stavební řízení ohledně prodloužení linky A pražského metra        Článek eStav.cz 6.12.2010

Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro                      Článek Stavební Klub 6.12.2010

Ombudsman chce obnovit územní i stavební řízení ohledně prodloužení linky A pražského metra        Článek AktuálníZprávy.cz 6.12.2010

Ombudsman žaluje metro A                                                                                                   Článek Pražský deník 5.12.2010

Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro                Článek deník.cz 5.12.2010 

Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro                           Článek Praha aktuálně 5.12.2010 

Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro                     Článek Týden.cz 5.12.2010

Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro                     Článek onlineDNES.cz 5.12.2010

Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro                 Článek Časopis stavebnictví 5.12.2010     

Varvařovský se zastal Pražanů                                                                                Článek Parlamentní listy 5.12.2010

Pražané: Metro pod naším domem se může propadnout jako Blanka             Článek Finanční noviny 5.12.2010

Ombudsman se postavil proti stavbě metra                                                         Článek Parlamentní listy 4.12.2010

Ombudsman chce zastavit stavbu metra A, aby nepadaly domy                      Článek Eurozprávy 4.12.2010  

Ombudsman chce zastavit stavbu metra, aby nepadaly domy                              Článek Hospodářské noviny 3.12.2010

Ombudsman odmítl postup pražského magistrátu při stavbě metra                    Článek Deník Referendum 30.11.2010

"Úřady selhaly, řekl ombudsman. Stavbě metra pod činžákem to ale nezabrání"          Článek Hospodářské noviny 29.11.2010

"Ražba metra A je v ohrožení"                                                                                            Článek Pražský deník 24.11.2010

Lidé mají obavy z ražby dalšího tunelu                                                                        Článek Pražský deník 12.11.2010

"Naplánovali trasu metra. Pak zjistili, že je tam obří stoka. Teď se má "kutat" pod činžáky"       Článek Hospodářské noviny 1.9.2010

 "Stavba trasy metra A stále děsí Červený Vrch"                                                       Článek denik.cz 12.8.2010

 "Lidé se obávají propadu domů nad trasou A"                                                            Článek Pražský deník 29.7.2010

 "Nechceme pod domy metro, hrozí propad, bouří se lidé z Červeného vrchu"   Článek www.idnes.cz 23.7.2010

Rozhodnutí MHMP k odvolání ze dne 21.02.2011

Výzva: Vyjádření k podanému odvolání: Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická  ze dne 3.12.2010

Odvolání OSČV proti rozhodnutí o změně ÚR ze dne 18.11.2010

Rozhodnutí o změně územního rozhodnutí ze dne 5.11.2010

Oznámení o zahájení řízení změny územního rozhodnutí - opakované

Oznámení o zahájení řízení změny územního rozhodnutí!!!nedostatečné vyvěšení oznámení o záměru dle stavebního zákona i prováděcí vyhlášky - nebyl splněn požadavek §87 odst.2) specifikovaný §8 prováděcí vyhl. 503/2006 Sb.

Změna má spočívat v úpravě části projektu vyvolávající rozšíření výčtu pozemků, na nichž se stavba umisťuje o pozemky parc. č. 3815, 3799, 3800, 3801, 3477/326, 3477/180, 2557/182, 2557/181, 3477/34, 3477/195, 3770/1 v katastrálním území Břevnov, parc. č. 4073/1, 1230, 1231/1 v katastrálním území Dejvice, parc. č. 373/1 v katastrálním území Motol, parc. č. 180/4, 473/66, 178/1 v katastrálním území Veleslavín, parc. č. 1326/2, 1281/84, 1281/215, 1281/214, 1281/539 v katastrálním území Vokovice.

Přiznání odchýlení trasy oproti Územnímu plánu - Časopis Šestka únor 2010

Komentáře k citacím článku:  https://www.sestka.cz/index.php?clanek=2537

"Podle projektanta byla trasa v územním plánu skutečně mimo půdorys, z dokumentace pro územní rozhodnutí vyplynulo, že je optimální ji vést takto." - Nikdo však nebyl a není schopen zodpovědět dotaz, PROČ došlo k odklonu trasy z bezpečné zóny mimo zástavbu přímo pod obytné věžové domy a co je na tomto vysoce rizikovém počinu tak OPTIMÁLNÍHO!

"Domy by stavba neměla ovlivnit,“ sdělil obyvatelům domů David Krása" - To BY snad mělo být u každé stavby samozřejmostí, ale přesto si ředitel Metroprojektu ponechává raději zadní vrátka, neboť NELZE tvrdit přesvědčivě, že "domy stavba neovlivní". Toto svévolné odklonění trasy projektu od schválené trasy v územním plánu je naprosto zbytečným riskováním životy i majetkem nemalého rozsahu, který BY možná nemusel, ale také BY mohl nastat.

„Máme seriózní geologický průzkum i hydrogeologický průzkum, podklady o odvodňovacích štolách, víme, co děláme,“ ujistil shromáždění zástupce z Inženýringu dopravních staveb J. Svoboda." - Proč tedy nikdy nikdo tyto podklady doposud nepředložil a to nejen na základě písemných apelací, ale ani na jednáních např. na Metroprojektu, kdy byl konkrétně i p. Svoboda přítomen a zástupci občanského sdružení Červený Vrch nejen o tyto podklady žádáli.  S ohledem na naše připomínky, uplatněné nejen již v průběhu jednání na Metroprojektu, ale též mnohokrát písemně, týkající se poddolovaného podloží, které mj. vychází z ”Doprovodné části dokumentace” jsme opakovaně žádali o sdělení, zda již byl proveden doporučený historický průzkum, který by vyloučil kolizi tunelu se starým báňským dílem, případně o zaslání tohoto průzkumu nebo sdělení, kdy a kde je možné se s ním seznámit - požadavek zůstává stále bez jakékoliv odpovědi, což nás pouze utvrzuje v tom, že žádný takový průzkum proveden nebyl. Projektant považuje zřejmě provedení průzkumu za zbytečné, když písemně sděluje, že drenáže jsou nikoliv na základě provedeného průzkumu, ale dle jeho „názoru“ „mimo ovlivnění nebo ohrožení ražbou tunelů“. Co se týče upozornění ohledně propadání kanalizačních šachet, je projektant opět pouze jen „toho názoru“, že šachty nejsou vodotěsné a v jejich okolí dochází k vymýlání půdy do šachet a tím k poklesům. Tento přístup ani vyvozené závěry nepovažujeme za hodnověrné a dostatečné v rámci stavby takového rozsahu s takovým množstvím rizik, navíc byla-li trasa změněna nepochopitelně pod obytné výškové domy, tak bychom naopak předpokládali dodatečné průzkumy a zvýšení bezpečnosti stavby.

Zajímavé zjištění OS Červený Vrch!!!

Na základě usilovného pátrání příčiny a důvodu změny trasy v projektu oproti schválené změně Územního plánu Z1344/00 se podařilo zjistit, že:

- ve schváleném Územním rozhodnutí neodpovídá grafická část části textové v oblasti Červeného Vrchu, neboť v grafické části je trasa vedena POD věžovými obytnými domy, kdežto v textové části NEJSOU ve výčtu pozemků určených pro stavbu pozemky pod těmito objekty obsaženy (viz příloha DÚR str 1+2.pdf (331,4 kB)). Domníváme se tudíž, že Územní rozhodnutí je v textové části v souladu se schválenou změnou ÚP Z1344/00 a aktuální závaznou částí platného Územního plánu, avšak projektová dokumentace NENÍ s platným Územním plánem v souladu! Na základě tohoto zjištění podalo OSČV dne 23.12.2009 "podnět k přezkoumání mimo odvolací řízení" - (kliknutím na "podnět..." se Vám zobrazí dokument v plném znění).

 Stále však ještě netušíme a nikdo nám doposud není schopen podat vysvětlení na čí popud a z jakého důvodu došlo k vyprojektování trasy v jiném dopravním koridoru, než který je závazný v Územním plánu, (podle stavebního zákona jsou de facto všechny funkční plochy dopravy koridory díky své povaze - viz §2, kde je " koridorem plocha vymezená pro umístění vedení dopravní a technické infrastruktury nebo opatření nestavební povahy").,  

Navíc jeho svévolným přesunutím z bezpečné do rizikové zóny je hazardováno se životy i majetkem, což potvrdil i znalecký posudek, zpracovaný Kloknerovým ústavem ČVUT, jehož závěr, že "stavební činnost při výstavbě metra může způsobit pokles či náklon předmětných domů (pozn. jedná se o domy v odkloněné trase) v důsledku dynamických účinků vyvolaných ražbou tunelu a trhacími pracemi",

 

OS Červený Vrch navíc považuje Územní rozhodnutí, vydané odborem výstavby Praha 6 za NEPLATNÉ vzhledem k tomu, že jsme přesvdčení, že tento stavební odbor zcela evidentně pochybyl, když vydal Územní rozhodnutí BEZ stanoviska OÚP MHMP, ale pouze s jeho vyjádřením (navíc zpracovaným 2 roky předtím, než vůbec byla schválena změna Z1344/00, která teprve zanesla prodloužení trasy metra A do Územního plánu, t.j. ani se nemohlo jednat o stanovisko k podkladům, na základě kterých bylo vydáno Územní rozhodnutí!), což je v rozporu se stavebním zákonem §6 odst.e), tudíž Územní rozhodnutí považujeme za neplatně vydané, na což poukazujeme ve všech našich stížnostech. 

Podle § 6 ods. e) stavebního zákona, je totiž NUTNÉ pro  územní rozhodnutí stanovisko dotčeného orgánu a pro územní řízení pro Prahu je dotčeným orgánem  úřad územního plánování (odbor územního plánu MHMP). Stanovisko je tutdíž třeba ze zákona! Přesto MČ Praha 6 ignoruje tuto zákonou povinnost a dle svého písemného sdělení dokonce s arogancí tvrdí, že "stanovisko OÚP MHMP pro nás nebylo směrodatné, bylo nadbytečné a žádný předpis nám neukládá si ho opatřovat", což nelze chápat jinak, než pohrdáním zákony, neboť neznalost konkrétně stavebního zákona nelze zrovna u stavebního odboru dost dobře předpokládat!

Otázkou zůstává, zda se jedná o omyl, zanedbání nebo úmysl. Věříme však, že se nám za asistence médií podaří vrátit trasu metra mimo obytné výškové objekty tam, kde již byla změnou územního plánu schválena a konečně přimět stavební odbor MČ Praha 6 konat v souladu se stavebním zákonem!

Novinky

Původní záměr prodloužení trasy metra A Dejvická - Letiště Ruzyně

26.11.2009 00:59
O prodloužení trasy A z Dejvic se diskutuje již velmi dlouho a hovořilo se pouze o tom, že prodloužený úsek trasy A bude veden z Dejvic pod ulicí Evropskou přes Červený Vrch, Divokou Šárku, Dědinu a Terminál Jih na konečnou Letiště Ruzyně v ulici Aviatická. Tuto variantu také...
>>

Přehršel stále se měnících variant vedení trasy

26.11.2009 00:58
Variant a publikovaných návrhů bylo bezpočet, zájmů na jejich prosazení taktéž, takže není divu, že přestalo být přehledné, která varianta v tu chvíli zrovna platí a na jak dlouho (viz následující mapy). Původní záměr přímého prodloužení metra z Dejvické na Letiště Ruzyně je zde zcela...
>>

Aktuální nákres plánované trasy metra "A" Dejvická - Motol

26.11.2009 00:57
Až z těchto detailních nákresů, získaných teprve nyní v důsledku prováděné pasportizace objektů, je zřejmé, že trasa metra má sice vést z Dejvické pod Evropskou, ale jen k Červenému Vrchu, kde se zcela nepochopitelně stáčí přímo pod objekty výškových budov s rizikovým...
>>

Rozpor Konceptu Územního plánu hl.m.Prahy se schválenou změnou ÚP Z1344/00 a s aktuální Platnou závaznou částí Územního plánu??

26.11.2009 00:56
Nový úsek metra v rozsahu Dejvická – Letiště Ruzyně je údajně předmětem urychlené změny Územního plánu č. Z1344/00 ze závěru roku 2008 (které však nemůže být předloženo, neboť dle pracovnice MČP6 je prý u Správního soudu). V územním rozhodnutí na umístění stavby...
>>

Výřez základní geologické mapy 1:25000, List 12-243 Praha-sever

26.11.2009 00:00
černé čáry = tektonický zlom ověřený,  oranžová barva = šárecké souvrství, černošedé jílovité břidlice Vysvětlivky:  Vysvětlivky geologické mapy.jpg
>>

Upozorňující dopis Občanského sdružení Červený Vrch

26.11.2009 00:00
zaslaný na: Dopravní podnik hl.m.Prahy - investor, Metroprojekt - projektant, Český úřad báňský, Magistrát hl.m.Prahy - stavební odbor
>>

Vysvětlení aktivity OSČV v této záležitosti

26.11.2009 00:00
Není sebemenších pochyb o veřejné prospěšnosti prodloužení metra trasy A, nicméně po nedávných případech opakovaných sesuvů půdy při hloubení tunelů mají vlastníci objektů, pod kterými mají být tunely raženy a dokonce v těsné jejich těsné blízkosti mají být prováděny...
>>

Odkaz na zajímavé diskusní příspěvky ohledně stavby metra "A" Dejvická - Motol

26.11.2009 00:00
https://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=107&p=3  https://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?f=5&t=33
>>

Odkaz na podklady Metroprojektu: Prodloužení trasy A pražského metra o V. provozní úsek

26.11.2009 00:00
časopis Metroprojekt 02/2009 - Téma: Prodloužení trasy A pražského metra o V. provozní úsek https://www.metroprojekt.cz/files/casopi … 2_2009.pdf     Informace o prodloužení trasy A pražského metra o V. provozní...
>>

Korespondence společenství vlastníků a bytových družstev

26.11.2009 00:00
SVJ Evropská 673 2009 11 26 odpověď Jícha.pdf (37,6 kB) 2009 10 21 Dopis SVJ - trasa metra.pdf (49,5 kB)       2009 10 16 Dopis SVJ - trasa metra.pdf (30,7 kB) 2010 06 08 MČ P6 - drenáže.pdf (886,4 kB)   BD Evropská 675 2009 10 15 Korespondence BD Evropská 675.pdf 2010 05 18...
>>

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.