Názory zde publikované jsou názory návštěvníků tohoto webu a ne se všemi se musí Občanské sdružení Červený Vrch ztotožňovat.

Provozovatel těchto stránek si vyhrazuje právo odstranit příspěvky, které jsou vulgární, hanlivé, neetické, či v rozporu se zákonem.

Diskusní příspěvky

Datum
Vložil
Titulek

Kaverna ???

kaverna
Význam:
• dutina
• dutina (zvl. v plicích) vzniklá vyprázdněním ložiska odumřelé, zkapalněné tkáně
• uměle vytvořený prostor pod zemí sloužící k umístění zařízení podzemní vodní elektrárny
• skalní úkryt
TAK BY MĚ ZAJÍMALO, KDE SE TAM TA KAVERNA OBJEVILA...????
https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/kaverna

https://www.novinky.cz/diskuse?id=284189&articleId=/domaci/272713-propad-vozovky-na-evropske-zpusobily-kaverny-metro-je-v-tom-nevinne.html&sectionId=8

Datum
Vložil
Titulek

Re: Kaverna ???

Asi jste to trochu popletl. Základní český ekvivalent pro slovo kaverna je dutina. Další rozšíření významů je již invencí zpracovatele slovníku a nemůže postihnout všechny významy, ve kterých se slovo vyskytuje. Takže kaverna pod ulicí je dutina, která nějak vznikla. Pokud materiál (zemina), který tam původně byl, nespadl do prostoru tunelu (jako že nespadl) nebo neuletěl do vesmíru (asi také ne), musela dutina vzniknout jinak. Jako logické vysvětlení se nabízí dlouhodobé působení podzemní vody, kdy jemnější částečky zeminy jsou vyplavovány z nějakého prostoru do prostoru jiného (třeba hrubozrnnější polohy terasových štěrků). Vliv na to mohou mít i netěsnosti vodovodů a kanalizací. Zkuste si najít třeba něco podobného o vzniku kaveren v krasových oblastech - možná jste byl už někdy v nějakých podzemních jeskyních. A s vysokou pravděpodobností vznikly bez přičinění Metrostavu. Takže lépe hledejte na internetu a hlavně více přemýšlejte!

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: Kaverna ???

Hnidopišném slovíčkařením, jestli se jedná o kavernu, dutinu nebo díru pouze odvádíte pozornost od skutečného problému - a to, že k propadu vůbec došlo hrubým podceněním těchto známých rizik stavitelem a dalšími osobami a institucemi, kteří byli na výskyt dutin v poddolované lokalitě Červený Vrch písemně upozorňováni již od roku 2010. Metrostav má skutečně obrovské štěstí, že k propadu došlo v průběhu prázdnin, navíc v neděli v poledne, kdy byla ulice Evropská minimálně frekventovaná. Děsivé je oficiální přiznání Metrostavu, že „stroj o tom co se děje nad ním vůbec nevěděl a nebyly zaznamenány žádné změny parametrů“ a že „nelze vyloučit, že vozovka se propadne i jinde“, tudíž k propadu s nedozírnými následky mohlo dojít o chvíli dříve při kontroverzní ražbě pod výškovými věžovými domy!!

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: Re: Kaverna ???

Dobrý den. Mohli byste připomenout, co myslíte kontroverzní ražbou pod výškovými domy? Chtělo by to uvést konkrétní poškození vašich domů, jistě máte i nějakou fotodokumentaci atd. Jistě by to zajímalo širší okruh zájemců, vaše čerstvé zkušenosti s ražbou tunelu pod vašimi domy.

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: Re: Re: Kaverna ???

Čurák z Metrostavu Hugo!

Datum
Vložil
Titulek

Re: Kaverna ???

?

Datum
Vložil
Titulek

Rychle zalít betonem , aby se v tom nikdo nešťoural.

Postrádám vyjádření Báňského úřadu. Prohlášení primátora nestačí, tomu to nakukali ti , co v tom mají prsty .
Beton se osvědčil i při propadu Blanky . Všechno zalít, zabetonovat, zamést stopy a můžete mudrovat .
https://www.novinky.cz/diskuse?id=284189&articleId=/domaci/272713-propad-vozovky-na-evropske-zpusobily-kaverny-metro-je-v-tom-nevinne.html&sectionId=8

Datum
Vložil
Titulek

Re: Rychle zalít betonem , aby se v tom nikdo nešťoural.

Důlní díla se na daném pásmu nenacházejí. Dle mého názoru a včerejšího měření jsem zastihl konec štoly na kopci Červený vrch, asi 90 metrů jižně od dětské prolézačky a 65 metrů západně od domu č.p.5 ulice Skotská. Vstupní štola do dolu je zavalená a vím, kde je a dědičná štola se nachází hned vedle ulice Na Krutci a vytéká tam voda se složkou Fe+ (železné kationty) a povrch cihel je datován k roku 1860 nebo trochu dříve. Tento důl je v zájmu historické důlní činnosti a je chráněný. Proto se nenachází v linii stavby na Evropské ulici a končí až za smyčkou tramvají.

Kaverny jsou způsobeny jiným systémem, ne důlním dílem.

Datum
Vložil
Titulek

Metrostav a jeho pravda

Nevíte polohu čela štítu!! Pokud je 10m od propadu tak nevím - razej až 1,5 za hodinu !!!! Mají udržovat přetlak na čelbě, ale ??? Nevíme jak jsou hluboko pod terénem ?? Dále nevíme jaké dělají záběry pro betonáž (výplň za ostěním)??? Bojím se, že v ČR nemusí být vždy dodržena 100% technologická kázeň a pokud to byla jejich chyba tak se bojím že to někdo korektně vyšetří !!!
Pracoval jsem 8 let v geotechnice. Firma Metrostav si dlouhá léta koleduje u malér, pravda je, že kdo nic nedělá nic nezkazí !!! Ale tak dlouho se chodí ...
Pamatujete si například na tunel Březno a super francouzskou technologii Perforex - metoda obvodového vrubu. Kolega mi ukazoval krásné fotky jak převrtávali kusy toho stroje - o tom se moc nemluvilo !!!! Jinak dle Metrostavu super nová technologie. Nechci napadat Metrostav jsou tam supr lidi, ale tvrdit dopředu, že za nic nemůžou??? Na metru mám známého tak doufám, že mi řekne pravdu..
https://zpravy.ihned.cz/#comm

Datum
Vložil
Titulek

Bohužel Metrostav nemluví pravdu

Použitá technologie TBM téměř vylučuje kolaps kruhového segmentového ostění v hotovém tunelu. Propady u TBM tunelů jsou převážně způsobeny přímo razícím kolem štítu, v případě, že postup štítu není v souladu s množstvím odebírané zeminy. V takovém případě naopak štít funguje jako kavernovací stroj. Při postupu 350 až 400 m za měsíc to znamená, že se vozovka zřítila přibližně den po průchodu stroje. To je příliš nápadná souvislost než aby mohla být podceňována.
Pokud Metrostav předvádí primátorovi neporušené ostění, znamená to, že se pokouší odvést pozornost od skutečně možné příčiny propadu.
https://zpravy.ihned.cz/#comm

1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.