Přehršel stále se měnících variant vedení trasy

26.11.2009 00:58

Variant a publikovaných návrhů bylo bezpočet, zájmů na jejich prosazení taktéž, takže není divu, že přestalo být přehledné, která varianta v tu chvíli zrovna platí a na jak dlouho (viz následující mapy). Původní záměr přímého prodloužení metra z Dejvické na Letiště Ruzyně je zde zcela evidentní a jedná se o zelenou variantu "E" Metroprojektu. Ani varianta "D" srovnávací studie nepočítala s poddolováním výškových domů. Taktéž je patrné, že to byl Magistrát hl. m. Prahy – sekce Útvar rozvoje hl. m. Prahy (MHMP – SURM) a MČ Praha 6, jejichž návrhy teprve odklání variantní řešení "Z" a "R" pod objekty na Červeném Vrchu.

https://www.praha6.cz/aktuality/aktualita.php?ID=681

https://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/chema2.jpg

 Usneseními Rady č.1522 ze dne 16.10.2007 a Zastupitelstva č. 10/29 ze dne 25.10.2007 byly údajně schváleny ještě další změny, a to ve variantě rozšířené o stanici Staré letiště:  https://magistrat.praha.eu/76813_Prodlouzeni-trasy-A-metra-ze-stanice-Dejvicka

Nakonec to ale vypadá, že prapůvodní záměr prodloužit metro z Dejvické na letiště se zřejmě vůbec neuskuteční a pokud ano, tak hned tak to zřejmě nebude, nejen s ohledem na nedostatek finančních zdrojů.

Na prodloužení trasy a její stopě se po řadě měsíců jednání údajně shodli představitelé hlavního města a starostové dotčených městských částí, zastupitelstvo Prahy 6 a výbor dopravy města. Občané ani OSČV nebyli nikdy k projednání ani jednoho návrhu přizváni, nebyli obesláni ani jako účastníci stavebního řízení, aby se mohli obeznámit s prováděcí dokumentací zajištění bezpečnosti nadloží, a to ani přesto, že předmětná stavba má vést pod jejich pozemky a nemovitostmi. Všechny instituce i orgány státní správy opětovně podcenily důležitost včasné adresné informovanosti obyvatel, kteří jsou stavbou přímo dotčeni. Direktivní uplatňování autoritářské moci a neumožnění seznámení se s dokumentací stavby těm, kterých se přímo dotýká (neboť toto je umožněno pouze účastníkům řízení) je poplatné jiným, nikoliv demokratickým režimům a nemá nic společného s právem na informace a ochranu soukromého majetku.

Navíc, zjištění až po vypracování projektu, že obslužnost původně vypracované přímé trasy na letiště Ruzyně není od Dědiny dostatečná na odůvodnění výstavby metra a teprve následně se hledají nové oblasti a varianty trasy, které by pomohly opodstatnit ekonomickou návratnost, zavání buď diletantismem nebo něčím ještě horším. Existují též dohady, že tato vyhlídková trasa metra neplní základní poslání metra, tj. rychlé a přímé spojení s centrem, ale pouze spojuje stávající a budoucí nákupní centra na Praze 6 (Bořislavka, Bílá Hora, Dlouhá Míle) a je evidentní, že stávající doba autobusem 119 z Dejvické na letiště (20 min dle aktuálního jízdního řádu) je rychlejší, než bude cesta exkurzním metrem.

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.